Visa ett inlägg
  #72  
Gammal 2005-11-21, 23:27
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: gresk musikk fra nettet

Citat:
Ursprungligen postat av Nora
Nå har jeg funnet ut hva skyladika er, leste forklaringen fra Dimitris i en annen tråd. Etter den forklaringen, syns jeg Alexiou er litt på grensa, asså! Ihvertfall etter å ha lest oversettelsen til oi fili mou karamata (tror det er sånn det skrives...) Syns egentlig hele sangteksten er en smule naiv, hvis oversettelsen er riktig vel og merke. Men det gjør ikke noe, jeg syns sangen er veldig fin allikevel. Skyladika eller ikke skyladika, naiv eller ikke.
Hej Nora.

Haris Alexiou är något av det allra bästa Grekland har när det gäller artister!!! Det är min mening.
Men jag förstår inte alls texterna på alla fina sånger som jag lyssnar på. Tyvärr. Eller kanske tur det.
Glykeria, som jag tycker mig minnas du hittade fram till nyligen, är också en av de väldigt fina kvinnliga artisterna - jag köpte en ny cd med henne här i höst, den heter Ta zeibekika tis kardias mas, väldigt bra skiva!

Och Karin! Tack för tipset, nu har jag njutit både Alexiou, Dalaras, Kotsiras, Sfakianakis och väntar just igen på Dalaras, härlig kanal!

Marianne

Senast redigerad av Marianne den 2005-11-21 klockan 23:39.
Svara med citat