Visa ett inlägg
  #48  
Gammal 2022-03-21, 19:14
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 519
Standard Sv: Öluff Santorini, Folegandros, Sikinos, Serifos, Sifnos, Milos

Oj, vad knasigt det blev. Lyckades citera mig själv. Det var ju inte meningen. Men nu kommer sista dagen.
24.9
Slutpackning och transport till flygplatsen. Där blev vi informerade om att vårt plan var 3 timmar försenat. Blev hänvisade till Apollos fik för att få något att äta. Efter en stund kom massor av charterresenärer. En värd från Apollo gick runt och pratade med alla. När hon kom till oss fick vi veta att vårat plan inte alls var försenat, utan vi kunde gå och checka in. Skönt tyckte vi och se´n satt vi där och väntade. Planet skulle gå 14.30. 15.15 landade det från Stockholm, men 16.00 var vi på väg och landade strax för 19.00 på Arlanda.
Tack för att ni orkat hänga med. Det blev ju många öar. Vi tyckte då att det var lagom och att vi ville se och uppleva så mycket som möjligt. Nu har det gått några år, vi har gjort flera öluffar och även andra resor. Man blir inte yngre och om det blir fler resor kommer vi nog att stanna längre på varje ställe.
Artros i knä gör att det förmodligen inte blir så mycket långa vandringar, vilket är en stor sorg för mig. Älskar att vandra. Drömmer om en resa till fastlandet, bo på mindre orter, äta maten lokalbefolkningen äter. Skulle vilja lära mig mer grekiska.
Finns så mycket drömmar om vad vi skulle vilja göra. Och så länge man kan drömma finns det hopp om att det kan bli verklighet. Om nu inte pandemin och den hemska människan i öster gör det omöjligt.
Kerstin, som sedan början av 90-talet besökt Grekland många gånger och hoppas på fler.
Svara med citat