Visa ett inlägg
  #22  
Gammal 2016-09-26, 17:19
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Automatiskt vatten på bordet?

Bara för jag skrev "alltid" så har de faktiskt på de tre senaste frågat om vi vill ha vatten, detta på de lite mer "turistiga" tavernorna här i Nafplio, kanske för undvika tjafs liksom med bröd? men bröd kommer automatiskt. (om det tjafsas om bröd så konstigt de inte fortsatt som vanligare förr och tar upp "cover charge" som inkluderar bröd? , kommer ihåg när vi var små då var det covercharge överallt, utskrivet i menyn ,och min pappa kollade alltid hur mycket det var innan vi satte oss)

Gällande kvitton är det ca 50% jag fått kvitto på. och på kanske 20% gör de som jag förståt man måste dvs ställa fram utskrivna kvittot med maten

Har själv fått hålla mig för skratt över "greklandsnoviser" ett par gånger i år, tex när maten inte kommer in samtidigt och folk som tycker de inte fått tid till förrätten (en hel del amerikaner här i Nafplio och ja de är inte rädda för att klaga högljut somliga av dem om man ska utrycka sig vänligt, man behöver inte tjuvlysna för att få storyn klar för sig), och kyparna ser ut som frågetecken varje gång,

här på Peleponessos ska man alldrig gå och äta på en taverna om man har bråttom btw, här tar det tid vill jag lova känns som de flesta mer är inriktade mot grekisk turism /inhemska besökare och inte för att utfodra turister snabbt och effektivt.
Svara med citat