Visa ett inlägg
  #28  
Gammal 2020-02-03, 10:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Utveckling av vandringslederna på Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Och då undrar jag ju om allt det vackra och härliga som beskrivs finns kvar fortfarande. På ganska många andra resmål tycker jag mig ha märkt att det händer väldigt mycket på 5-10 år. Hur är det med Amorgos?
Läs mitt svar till dig i ett annan inlägg här.

Så här skriver jag bland annat om Amorgos på Kalimera:

"I jämförelse med exempelvis Santorini och Paros har turismen på Amorgos utvecklats på ett snällt sätt, det finns inte så mycket som är tillrättalagt för turister, det känns mer som att vi turister får anpassa oss efter lokalbefolkningen i stället för tvärtom.

Vad som gör Amorgos unikt är svårt att förklara för den som aldrig varit här. Inte ens vi Amorgosfanatiker kan enas om vad det är som gör att vi älskar denna ö. Här finns en stämning som åtminstone inte jag upplevt någon annanstans i Grekland.

Det är något med bergen och havet som påverkar ens sinne. Exakt hur det går till vet jag inte, men det jag vet är att så fort jag kliver av båten känner jag en inre frid. Visst, det låter flummigt, jag vet. Mitt råd är att åka hit, kanske kommer du också få ynnesten att uppleva samma sak."

Läs mer här.
Svara med citat