Visa ett inlägg
  #22  
Gammal 2022-03-29, 22:17
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 749
Standard Sv: Vårt eget krig.

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Snart vänder det Kajja

//Conny
Tack❤
Jag blir så himla berörd av alla fina ord!
MEN jag är ju medveten om att detta är ett Grekiskt forum men ibland svävar jag ut under denna rubrik..där man pratar om lite allt möjligt. Kanske för att man har blivit så nära efter dessa år så att filtret har luckrast upp....hmm..fast när jag tänker efter så har jag nog varit sån här från början🙈

Längtar efter den morgonen när jag skriver under rubriken "Hälsningar direkt från Grekland".
Ungefär så här:
Sitter på balkongen och ser på soluppgången med en kopp pulverkaffe som smakar sagolikt..bara här. Städerskan jobbar energiskt i sin ljusblåa outfit med att sopa rent på klinkersplattorna och tömma papperskorgar..och släpa iväg vita säckar med lakan och handdukar -Kalimera, hej hej 👋 Alltid en glad hälsning.
Kan inte se mig mätt på havet och bergen och älskar denna timme för mig själv.
Drar på mig en solklänning och flippflopsen och springer ner till stranden.
Första doppet tar jag kl.07.00 och på väg upp från stranden möter jag ägaren av bageriet.
Fyra frallor senare väcker jag mannen..frukosten är serverad..och imorgon får bageriägaren betalt...Sånt händer bara i Grekland 💙!,,
Och det är då man inte bryr sig om att Polen vinner över Sverige ikväll och att vi kanske inte tar hem vinsten i Eurovision... Om VI får liv o tid är det enda som gäller!
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2022-03-29 klockan 22:38.
Svara med citat