Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2014-07-14, 17:13
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Vill impa med Grekland på 60-års kalas... hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Ricky vad är rågrekiskt? Är det ett ställe med hårda sängar? Grekland när det är som bäst eller en turistanpassad charterort?

Eva
Jag tror de flesta personer med sunt förnuft förstår vad jag menar.
Det som jag syftade på är att en lite mer "lagom" ort som ändå är någorlunda utbyggd och något turistanpassad passar bättre för en som ska omvändas.
Som exempel så ta den mat som jag o min sambo beställer idag när vi är i Grekland. Jag hade förmodligen spytt eller iaf rynkat på näsan om jag fått den mat de första gångerna jag var i Grekland. Det tar lite tid att vänja sig. Vi har t.ex. inte beställt pommes eller ens souvlaki de senaste 15 resorna.
Vi beställer rätter Gavros, insaltad fisk, chorta, Barbouni, get, Imam, lever, Briam, Galaktoboureki, bläckfisk rå marinerad och stekt eller grillad. Man kanske inte ska börja med mest orörda och genuina stället för en person som ska lockas över till Grekland från franska rivieran. Jag tycker ändå att jag är en rätt härdad greklandsresenär. Vi satt t.ex och drack ouzo och åt insaltad rå fisk hos taxichaufförens kusin i en liten avlägsen by uppe i bergen för en vecka sedan, men själv gillar jag inte alls ställen som Andros, det är alldeles för dött för mig. Hade min första greklandsrea gått till Andros så hade jag nog aldrig återvänt till Grekland.
Jag ber härmed alla Androsälskare om förlåtelse och hoppas de respekterar min åsikt.
Ha det bäst
Svara med citat