Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2010-06-08, 16:48
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: 2. Att flytta till Kreta som pensionär

Vardagsliv? Nja, det beror på vad man menar med det, men iaf MITT grekiska vardagsliv har börjat!

Om jag ska ha tillgång till tjyvsurf så här bra, så kanske jag inte skaffar egen uppkoppling
Jag kommer hursomhelst inte att sitta vid datorn i samma omfattning som jag gjorde i Sverige, det finns så mycket annat att roa sig med här, så vi får se om jag har tur EN GÅNG TILL!!!

Idag har jag fyllt matförråden med en del måsten, men det är inte färdigt än, måste fundera först vad jag behöver. Hittade iaf världens godaste oliver i mataffären, kommer att köpa fler...och fler....och fler...godaste JAG ätit!!! Fetaost, olivolja, yoghurt, grönsaker och sardiner är också inköpt. Blir mycket grönsaker nu tror jag. Jag har också köpt en jättebra kokbok med grekisk mat

Nästan allt fanns redan i badrumsskåpet, jag köpte dock bodylotion men såg sen att det också fanns! Otroligt, snacka om att allt ingår! De mesta torrvarorna och en del i frys o kyl fanns också, plus ouzo, Raki, whiskey, Teqila och vin...och på altanen har jag massor med blommor, sängen är jätteskön, kan man ha det bättre...vilken hyresvärdinna va?
Bilder på huset kommer inte förrän jag har min stil på det. Flyttkartongerna kommer förhoppningsfullt i slutet på veckan och där finns en del som ska ge mitt stuk på huset. Några fotosafaris har jag inte hunnit med än, så hav tålamod!

Ha det bra alla som följer mig och hoppas ni får en bra (greklands-)semester! Vi höres!

Yanna - lycklig passionär!!
Svara med citat