Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2005-07-05, 01:34
Evie Evie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 36
Standard Sv: Boende på stranden Antiparos?

Det har aldrig varit problem att hitta rum i byn på Antiparos. Men det är en smakfråga hur och var man vill bo. Rumsuthyrare möter upp i hamnen, och man förbinder sig aldrig att hyra. Man kan följa med och titta, och priset kan ibland prutas ner. Om rummet inte känns bra fråga om de har nåt annat rum, osv.

Det är mycket vanligt att de frågar:
- How many people? och
- How many days.

Det är helt okej att säga att man inte vet hur länge man ska stanna. Dessutom får de inte ta betalt per person, men de gör det ofta ändå. Trivs man och vet att man vill stanna ytterligare ett antal nätter kan man ibland diskutera ner priset. Om man är fler ska det inte kosta mer än 15 euro per person, som riktmärke.

Värt att kolla om det är varmt är om det finns ordentligt takfläkt som fungerar, om det fläktar in luft, och om det finns a/c. Antiparos blir lätt väldigt hett om värmeböljan slår till.
Ett enkelt rum med bara bordsfläkt bör inte kosta mer än 20, högst 25. Jag har aldrig betalt mer än 35 någonsin på Antiparos, men jag vet rum som kostar uppåt 90 utan att ha mer att erbjuda än de billigare. Förra året bodde jag i hamnen med lite utsikt över vattnet, två fönster, okej dubbelsäng, dusch, liten balkong, bra takfläkt, kylskåp, liten kokplatta och tv för 22 euro natten. Special price som ägaren påstod...
Svara med citat