Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2019-10-26, 18:48
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard En dröm uppfylldes idag efter 28 år av en fritidsmålare.

Jag har alltid gillat att måla, spackla, putsa, reparera etc etc
För 28 år sedan var jag med familjen i Lindhs/Rhodos och och såg en grek sitta och måla sin mur med kalkfärg. Huset hade blå dörrar.
Då fick jag för mig att jag en dag i livet skulle sitta som den mannen och måla.
Tillfällena har varit många, och många hus o staket har målats genom åren, men aldrig så klassiskt och enkelt som jag drömt om.
För en tid sedan frågade mina vänner om jag var intresserad av att hjälpa dem med en mur, men att den tyvärr skulle målas traditionellt med kalk.
Idag påbörjades målningen, och första penseldraget dokumenterades naturligtvis och fotot skickades till barnen, som inte fattade det specifika och unika i händelsen, eftersom jag nästan alltid målar o lagar.
Ofattbart naturligtvis för andra, men jag väntade i 28 år på rätt tillfälle, rätt plats och rätt personer att hjälpa. För att drömmen skulle få en mening.
Så glad att det tog alla år och att det sedan blev av.
Tur är att jag har flera drömmar, och även den är från samma dag för 28 år sedan, och det är att måla en dörr blå. Undrar just om rätt tillfälle kommer i livet, för vem vill egentligen ha en blå dörr om man inte bor på öarna.
Svara med citat