Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2021-10-17, 10:20
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 739
Standard Min ultimata båtluff!

Chania calling!

Nu är jag på resande fot igen.
Denna gång blir det en båtluff men på samma ö, Kreta. Denna båtluff är den som jag älskar mest att göra. Det blir stopp i Chora Sfakion för att direkt åka upp till högplatån och byn Anapolis och Aradena-bron. Därefter tar jag färja Daskalogiannis till Agia Roumeli där Samariavandringen slutar. Jag avslutar båtluffen med att ta färjan Samaria till Paleochora. Sen hoppas jag det blir en natt i Milia Retreat innan jag på kvällen åter åker till Daskalogiannes-flygplatsen för resan hem. Men detta är min planering för 15 underbara dagar på Kreta. Men ibland blir det inte som man planerat....

Nu är jag i Chania och det första jag gjorde var att gå till tavernan Röda Cykeln för att få något att äta. På den tavernan avslutas alltid kvällen med en ouzo med is. Det var så underbart att sitta i den ljumma kvällen, då jag vet att det snöade en aning hemmavid. Jag ville aldrig gå och lägga mig!

Idag ska jag träffa ett par svenska vänner för eftermiddagskaffe i deras hem utanför Chania. Och imorgon träffar jag två andra svenska vänner för lunch. Så det blir trevliga dagar innan jag åker vidare till Anopolis.

Lite bilder på ställena jag ska vara på.




Chania.




Anopolis



Agia Roumeli.




Paleochora.




Milia

Birgitta
Svara med citat