Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2013-05-10, 11:02
KarinR KarinR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Vendelsö, Stockholm
Inlägg: 2
Standard Sv: Var skall man bo med småbarn på Tilos?

Har själv inga småbarn men har sett mängder med barn trivas som fisken i vattnet vid stranden i Livadia. Skaffar man badskor/foppatofflor till barnen kan de röra sig obehindrat på botten trots klappersten. Eristos är öde och stranden är allt annat än långgrund, tycker det är trevligt att åka dit någon gång under vistelsen men skulle aldrig bo där.

Bodde förra sommaren på Livadia Beach aparments. Samtidigt bodde en norsk familj med två barn, 4 och 2 år gamla där och de var oerhört nöjda med läget (10 meter till stranden utan att behöva korsa någon väg, utom strandpromenaden som är bilfri), lägenheten och med den service som hotellet kunde erbjuda ex enklare mat och dagens rätt nästan när som helst då barnmagar kurrar.

Har bott på flera ställen i Livadia men tror att det är Livadia beach eller eventuellt Dream Island som lämpar sig bäst om man har småbarn. Eleni har också bra läge men har endast dubbelrum, alltså inga lägenheter där det finns möjlighet till mattillredning ens av enklare karaktär.

Pool finns endast på hotell Irini, ligger lite avsides i Livadia. Har inte bott där så kan inte uttala mig om hur det är där.

Skulle helt klart välja Livadia Beach i Livadia om jag reste med småbarn i dagsläget. Ägarinnan är också oerhört barnkär och jag har svårt att tro att man kan bli bättre omhändertagen som barnfamilj på något annat av Apollos hotell. Hoppas att ni väljer Tilos!

Jag längtar, åker 23 Juni och blir där i tre veckor. Det blir mitt femte år i rad.
Svara med citat