Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2019-02-15, 23:29
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: hjälp, vad gör vi hela dagen....

Citat:
Ursprungligen postat av Spizeman Visa inlägg
Jag gissar att det är någon form av aktiv upplevelse du söker för att få ut mesta möjliga av tiden?
Vi är så olika som människor och vad vi gör med 1/2 dag utan planer.
Vi hade tagit en lång o stillsam lunch, då hade kl blivit runt 15, sen kanske ett sista dopp, eller en stund på stranden, en sista ozou/kaffe och summerat resans höjdpunkter.
Taxi till flygplatsen kl 18, och där en lättare måltid.
Beklagar att jag är sådan urusel rådgivare, här kommer säkert in många tips som ska hjälpa er. Det är ju det som är så bra med Kalimera, att det är så många i gruppen och man kan alltid få hjälp.
Lycka till !
Det beror på hur man vill att halvdagen ska se ut. Vill man relaxa och varva ner efter vistelsen i Grekland så tycker jag att Spizemans tips är helt i stil med vad jag skulle välja. Vi har varit i Rafina och tycker om tavernorna längs kajen som trängs med fiskstånden. Där hade det blivit en rejäl långlunch med fisk och/eller skaldjur nedsköljt med lite retsina och/eller ouzo eftersom vi gillar fisk och skaldjur och den rustika stilen som tavernorna har där. Vi sökte oss också upp till tavernorna kring torget strax ovanför när vi var i Rafina, men det var inte alls i vår smak.

Om vi efter ankomsten till Rafina istället hade känt att vi har ytterligare lite energi kvar att bränna före hemresan så hade vi åkt till flygplatsen med bussen eller taxi för att spara tid. Där hade vi parkerat bagaget i lämpligt förvar och sedan åkt vidare in till Aten. Där hade vi käkat lunch på någon taverna och sedan valt ett besök på Lykavittos Hill där vi gärna njuter av den vidunderliga utsikten över Aten och i klart väder ser ända bort till Pireus. Sedan åter till flygplatsen för hemresa.

Men förmodligen hade vår energi bara räckt till det första alternativet när vi är på hemresa. Hade det varit på utresan så hade det nog lutat åt Lykavittos.

Masse
Svara med citat