Visa ett inlägg
  #48  
Gammal 2012-05-07, 16:28
Louisa Louisa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Aten
Inlägg: 286
Standard Sv: Val i Grekland

Jag tror inte att alla de greker som rostat pa det nazistiska partiet ar nazister, precis som jag inte tror att alla de svenskar som rostade pa sverigedemokraterna ar nazister. Att sa manga rostade pa detta invandrarfientliga parti har (7%) beror pa att Grekland har misslyckats helt med att fa ordning pa sin flyktingpolitik, illegala flyktingar passerar obehindrat granserna och de som grips slapps igen efter ett tag for att flyktinglagrerna ar for fa och de skickas aldrig tillbaka till sina hemlander. Detta har blivit ett stort problem i Aten dar centrala Aten har forvandlats till ett ghetto dar flyktingar bor i fallfardiga byggnader under usla forhallanden med 20 personer i en liten lagenhet och dar olika sjukdomar borjat harja vilt. Manga blir narkomaner och det centrala torget Omonia i Aten har blivit stallet narkomanerna hanger pa.

Ingen av dem jag kanner har pastar att detta ar flyktingarnas eget fel. Detta ar resultatet av att ingen politiker har brytt sig om att forsoka ta itu med problemet och uppratta nan slags ordning. Precis som EU har kritiserat Grekland for de har sakerna (maste halla battre koll pa sina granser, maste uppratta battre flyktingmottagningar) sa tycker de flesta greker samma sak - det har gatt alldeles for langt och nanting maste goras. Eftersom de forra styrande partierna inte gjorde nanting at problemet sa var det manga som vande sig till detta extrema framlingsfientliga parti. Dock ar mitt intryck att de flesta greker inte har nat emot utlanningar i sig, utan de vill bara ha lite mer ordning.