Visa ett inlägg
  #46  
Gammal 2012-05-07, 13:46
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Val i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Kritsabo Visa inlägg
Innan även mina mest hängivna fans naglat fast mig med epiteten medelålders, vit patriark från Fjollträsk vill jag bara förklara att även i min värld uppskattas, till och med uppmuntras, olika åsikter. Det jag tycker är trist är om, i detta öppna forum, det länkas till politiska artiklar från den ena åsiktskanten som sedan genererar att någon länkar till den andra, i värsta fall bruna. Formulera din åsikt själv och du har min respekt (vad den nu är värd).
Ha det!
OK, var går alltså gränserna till vad man får tycka utan att tillhöra någon "åsiktskant"? Juholt, typ, åt det vänstra hållet, eller? (tidningen som artikeln är hämtat från har tidigare haft såna extremister till medarbetare som Tage Danielsson, Wilhelm Moberg, Stig Dagerman, för att bara nämna några). Jag har i ett antal inlägg tidigare (i andra trådar) försökt framföra min åsikt med egna ord. Tyckte bara att den här artikeln på ett bra sätt sammanfattade vad jag själv tycker, som bl.a. är: jag anser att det är helt fel väg att gå, att strypa ett lands ekonomi på det här sättet och därtill passa på att sälja ut de gemensamma egendomarna. Liksom jag tycker det är märkligt att de som lånar ut med riskpremie (dvs till höga räntor) sen ändå ska hållas skadelösa. Plus att jag tror inte att Grekland har haft nån större nytta av tvingats till samma räntepolitik som Tyskland. Och jag tycker inte det är kul med alla överdrifter (och lögner) om hur tidigt greker de facto går i pension.
Ha're själv
PS. Jag är visserligen inte från samma stad, men medelålders är även jag. Vad nu det ska ha för betydelse. DS.