Ämne: Dött forum?
Visa ett inlägg
  #57  
Gammal 2011-07-12, 13:24
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Dött forum?


[CENTER][CENTER]En sjöborre reflekterar … [/CENTER]
[CENTER][/CENTER][/CENTER]
Någon undrade varför inte fler skriver resebrev, vilket får mig att börja fundera. Kanske somliga inte tycker sig ha så mycket att berätta efter en vecka på stranden. Kanske finns det många som helt enkelt inte tycker om att skriva eller tycker sig kunna. Kanske andra på forumet redan har berättat om ”mitt” resmål/ liknande upplevelser vilket får mig att avstå. Kanske somliga vill ha sina upplevelser för sig själva. Kanske finns det fler anledningar…

Eftersom jag hellre skriver små anekdoter/kåserier/berättelser gillar jag Mariannes önskan; att någon kan liva upp forumet genom att berätta en lustig historia eller någon annan liten berättelse från Grekland. Jag instämmer helt! Visst vore det roligt att kanske få läsa om … Mötet med en murena … Bussresan jag aldrig glömmer … Då jag blandade ihop grekiska ord … Tänk, så många roliga, vackra, spännande upplevelser vi genom åren har satt in i minnesbanken – varför inte göra ett litet uttag?

Jag kommer samtidigt att tänka på mötet med den svenska mannen som låg på stranden och skrev dikter. Några av oss har säkert dikter - skrivna i Grekland - liggandes hemma i byrålådan. Men att lägga ovanstående på Kafé Kalimera; där man kan småprata om vad som helst, känns inte bra. Skulle önska att det fanns ett annat forum. Vad tycker ni … eller var skulle de annars passa in?
Svara med citat