Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2021-10-06, 23:12
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Känslan av Agios Nikolaos

Jag har ju alla känslospröt fulladdade när jag reser så facit av vår resa bygger mest på känslor.
Nu har vi snart varit hemma en vecka och har kunnat se till baka och landa.
Att vi fick komma till Grekland i år är bara så otroligt underbart!
Agios Nikolaos och östra Kreta var nytt för oss. Vi har mest hållit till längs Chaniakusten oräkneliga gånger när vi har rest till Kreta.
Vi fick ju en otroligt billig resa till A.G med ett boende som normalt skulle kostat runt 16500.
Vi betalade 6100..totalt! Och då hade vi tom bokat önskade sittplatser på planet. Lägenheten var en 2a med ett kök som inte saknade nåt..jo 2 teskedar. Det fixade mannen. Stor balkong med obruten havsutsikt..skulle det kunnat vara om man bortser från en tjock förb. elkabel precis i ögonhöjd! Stod ut med det. Vi var ju i Grekland..suck🥰
Vi hade Gevaliabesök..alltså oväntat besök vid två tillfällen. Att öppna balkongdörren på morgonen och se ett kryssningsfartyg utanför altanen..nästa..var häftigt.

A.N är väldigt backigt o trappigt. Inte bra för mina knän o leder. Vi hade ju Vitavespan på dagarna men kvällarna var det benen som fick kämpa.
Några ord om maten. Vi åt gott men ibland inte gott. Jag är van att alltid äta gott i Grekland så det var lite ovant. Det var ibland inte en enda grönsak på tallriken så då såg rätten lite grå ut. Men kalvlevern vi åt var sagolik. Den var öst med citron och olivolja. Inget jag hade kommit på att göra.
Det var väldigt mycket greker i byn och man kände verkligen att man var på besök. Barn som lekte, ungdomar som stod samlade över sina iPhones och uppklädda par påväg till restauranger.
Känslor var det ju ja.. Jag fick inte riktigt rätt feeling för A.N hur härligt vi än har haft det. Oturligt nog fick vi uppleva jordskalv som fick mig att gå som på nålar och inte kunna njuta av balkongsittning. Jag kände ett gungande flera gånger efter det stora och mådde bara bra på strand o mark.
Denna resa känns ungefär som att man ser fram emot ett smörgåsbord och något fattas och när man kommer hem är man redan hungrig igen.
Men det är rätt trevligt att fortfarande vilja ha mer av greklandsmenyn..och den har jag börjat bläddra i.
Oj, oj bäst att sluta nu så inte inlägget försvinner!
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2021-10-06 klockan 23:49.
Svara med citat