Ämne: Andros i maj
Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2013-10-15, 09:36
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Andros i maj

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag skulle börjat med Tinos Chora med omgivningar i 4-5 dagar och sen tagit Andros där 4 dagar är helt tillräckligt för ett första besök. Att åka åt det hållet gör ju att hemresan inte blir lång till Rafina.Lissi
Det beror verkligen på ... ! Vi besökte för första gången Andros senaste april. Hade tolv härliga, stormiga! dagar där (bodde i Batsi) och skulle ha velat stanna ännu tolv dagar. Vi hade en "egen" strand med sand och klippor och en härlig vy till sjön. Det var också spännande att köra och vandra där på bergen mitt på ön i Vourkoti och Katakilos! Så vilt och fantastiskt vackert. Men om man vill ha i maj kykladiskt vitt med folk och mycket liv omkring, är det säkert bättre att välja nån annan ö. Jag tror att folk på Andros är alldeles sin egen sort!
Jag har aldrig besökt Tinos, så skulle det vara intressant att bilda min egen åsikt . Jag vet nog att Tinos är också en mycket vacker ö. Vi tänkte dock göra en liten forskningsresa dit men hade verkligen ingen tid! Såg bara varje dag färjorna som gick till Tinos förbi byn.
Vi människor är så olika och har så olika intressen och önskningar. T.ex. min älsklingsö är ännu idag Thassos och denna "taxering" har sin egen lång historia bakom sig!!
Svara med citat