Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2020-10-12, 09:17
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Svårare / mer komplicerat med Charter än egenkomponerad resa ?!

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
När det här äntligen är över, så kan man se tillbaka på sina resor och tänka på resorna som inte blev av under Coronaåret. Eller i värsta fall Coronaåren...

/Netwolf
Ja, eller de som blev av var i Portugal när det liksom brakade löst, klart intressant upplevelse, och sen Tyskland i september, helt ok resa, påverkade inte så mycket utom maskerna

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag har rest på charter till Grekland två gånger, dels till Rhodos 1979, dels till Kreta 2015. Den sistnämnda resan var en ospecificerad så det fanns inte många val att göra. Då hamnade jag i på ett AI-hotell i Gerani. Trivdes inte alls där så jag flyttade in till Chania efter första natten.
Skönt man har möjligheten

Citat:
Ursprungligen postat av UllaC Visa inlägg
Vår första Greklandsresa 2009 bokade vi med Apollo och den gick till Parga. Sedan har vi rest till Grekland varje år och haft flygstol ett par gånger men annars bokat själva. Jag tycker att det är mycket roligare att planera både resande och boende själv och det är absolut inte svårare.

Att reguljärt flyg oftast innebär mellanlandningar tycker jag inte gör något för vi räknar alltid med att första och sista dagen är en resdag. Ser själva resandet som ett litet äventyr.

Håller med helt, mycket roligare är det också och mellanlandning är inte så jobbigt om man ska till en ö, när jag var ung så höll man på med klart mer mellanlandning för o spara några hundringar,

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady Visa inlägg
Vi har i alla år, 30 drygt!, bokat via resebyrå och mest med Apollo. Har varit enkelt och känts säkert. Troligen är vi lite lata och har dessutom funnit det vi vill ha i deras kataloger. Apollo är bra på det sättet att deras program innehåller små hotell som vi helst bor på. Att det är krångligare nu är kanske inte så konstigt med tanke på det vidriga viruset som härjar vår värld Inte så lätt kanske att veta vad som är öppet, tillgängligt osv.... Tror inte resebyråerna har så många på plats med alla restriktioner.
Catlady, som håller på att längta ihjäl sig......
Nej så kan det ju vara, men jag tror inte precis större utbud underlättat vårat val precis, iom så svårt hitta info om vilka val som finns,

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Det lät krångligt det där. Jag fortsätter nog att boka själv...
Samma här (eller ja det skulle väl vara om coronan blir utdragen eller man som nu hittar jäkligt schysst pris (men priset är inte så mycket issue heller kan jag tycka, men mer så för en utanför sesången resa )
Svara med citat