Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2019-01-02, 19:28
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 735
Standard I väntan på Godot,,,,

I väntan på Godot sa Arne alltid när vi väntade på taxin till Umeå flygplats för vidare färd till Kretas sydvästkust.

Denna gång blev det en ensamfärd för mig. Jag inledde med en vecka i Sundbyberg hos Arnes son med familj. Träffade även Phia) och Tony i Högdalen. Tänk vilka underbara vänner man har på forumet som har stöttat mig!
TACK ALLA!

Igår gick allt som planerat.
I Aten var flyget försenat från Arlanda så jag hade 25 minuter på att ta mig med bussen in från flyget, hitta gate för Chania, Gate 5. Oftast har Arne och jag divergerande åsikter om springväg. Nu var jag ensam och som sista ombordsstigande satte jag mig på 28C. Mitt bagage då?. Den hade nog också spurtat och fanns på rullbanan på Daskalogiannis Airport.

En trevlig taxichaufför från Paleochora väntade på mig. Resan i mörkret över bergen rakt söderut gick smärtfritt. Det är verkligen ett plus att man anlitar lokal taxi, då både chaffisen och bilen vet färdvägen. Många stora stenar hade fallit ner från bergen då ösregn hade fallit tidvis. Fantastisk vackra blixtrar lyste upp himlen hela vägen. Hörde att dom hade strömavbrott större delen av natten i Chaniaområdet.

Idag har jag inkvarterat mig. Kramat alla våra vänner. Det är så skönt att ingen säger "beklagar sorgen". Man bara kramar mig extra hårt. En besökare/vän på Waters Edge Cafe beställde ouzo för alla vid lunchtid. En ouzo för Arne! Vi har lite olika traditioner.

Imorgon

väntar en ny dag för mig. Jag kommer nog att gråta en del när jag tittar på havet utanför studion. Men jag är nöjd att jag reste hit

Lite bilder från morgonen.









Birgitta
Svara med citat