Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2018-05-26, 07:29
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 889
Standard Sv: En tur till Dodekaneserna Maj-Juni 2018

Hoppas resan till Agathonissi gick fint. Tack Arne för att du håller oss informerade om den utökade turistsäsongen. Nu är det ju så att inom EU gäller samma regler för alla. Även om en del ändå gör vad de vill....men det hör kanske inte hit. Personligen har jag svårt att tro på att den genomsnittliga charterresenären skulle vara så väldigt intresserad av en utökad säsong. De flesta har ju inte ens möjlighet att resa hur de vill utan är bundna till när de har möjlighet till semester. Barnfamiljer är beroende av skolornas lovtider osv. Men däremot så är ju t.ex pensionärerna en stor växande grupp och där finns det möjligheter. Om det sen finns tillräckligt med intresse för att fylla charterplan vet jag inte. Tycker att jag läste att tyskarna hade förra vintern gjort en deal på Kreta med några hotell och då fick de dit folk som stannade en längre tid. På det sättet behöver ju hotellen inte stänga för vintern. Den typen av turism tror jag att kan öka. De handlar ju också om folk som är intresserade av annat än bara sol och bad. Tycker att det är dem de skall satsa på.

/ Anne
Svara med citat