Visa ett inlägg
  #80  
Gammal 2015-09-18, 16:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Peloponessos – here I come!

Har haft ännu en dag i paradiset. Koroni växer hela tiden, och jag kan redan påstå att jag tycker lika mycket om Koroni som Pylos, fast på helt olika sätt. Jag hade en magisk kväll i går med god mat och spegelblankt hav. Helt underbart! Thira, du måste åka tillbaka hit.

Det blir en kort rapport idag. Har mycket att göra.



I morse gick jag upp tidigt så att fick uppleva soluppgången. Så vackert!




Efter frukost gick jag via kastrot till fina Zaga beach. Där hittade jag en skuggig vrå och en gammal bastmatta. Eftersom jag hade badbyxor med mig, förvånade jag mig, och bytte om, och gjorde något ovanligt...




... jag badade! Inte så konstigt, inte ens för mig, för vattnet var oemotståndligt.


Sen gjorde jag en massa annat som jag väntar med att berätta. Jag har träffat många trevliga svenskar idag, igen, sådana som har hus här, och så har jag träffat mäklaren som sålt husen. Mäklaren och jag har haft kontakt i mer än tolv år men inte träffats IRL , så det var på tiden att vi sågs. Tack för en mycket trevlig pratstund Göran!

Nu är ni förstås nyfikna på vad jag åt till lunch. Jo, det blev det gamla vanliga, och det var lika gott idag som alla andra dagar. Efter lunchen kom Anneli och Reijo förbi, och vi fick en trevlig pratstund tillsammans. Reijo och jag fortsatte att prata om ett ämne där vi slutade när vi senast sågs, för 15 år sedan!




Ni slipper bild på dagens lunch. I stället bjuder jag på den utsikt jag hade när jag åt lunch idag. På andra sidan (under berget) ligger Kardamilia, dit jag åker på söndag.




Valet är fortfarande en okänd historia. Det märks ingenting av att det är val på söndag, förutom att jag idag fick valsedlar, men jag fick bara från ett parti (Ny Demokrati), så jag hoppar över röstningen.




Jag avslutar med denna bild som jag har döpt till ”I skuggan av ett litet tamariskträd”.

I morgon ska jag åka buss. Kan bli så att jag inte hinner skriva något imorn, om det blir så får ni vänta till på söndag.
Svara med citat