Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2011-10-19, 11:27
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Ö-luffa i Småkykladerna 2012

Jag planerar ta mig an Småkykladerna, och sedan avsluta med ett par dagar (eller en vecka) på Naxos. Några datum är ännu inte satt, men det lutar åt juli/augusti. Tycker det skulle vara trevligt med sällskap.

Det roliga med att åka med någon är att man kan dela minnena med någon, och sen är det ganska tråkigt att äta middag själv! Jag är en enkel och okomplicerad människa som vill njuta av livet på semestern. Jag är ingen partymänniska, utan gillar mer det lugna och att utforska resmålet på vad det har att erbjuda, sola-bada, äta-dricka gott... Sen behöver man ju inte umgås hela tiden utan, när man känner för det!

De öar jag tänkte luffa runt på är Iraklia – Donoussa – Koufinissi – Schinoussa. Ingen inbördes ordning, utan vad som kanske är bäst vid närmare planering och båttur. Någon som kan tipsa om vilken ö som man ska ta först?

Vistelsen på varje små-ö tänkte jag mig 2-3 dagar och stanna någon dag ytterligare om det känns bra. Det hänger ju lite på båtturerna mellan öarna också, då det gäller ju att matcha in det.

Vad säger du? Vill du hänga på?
Svara med citat