Ämne: Agistri
Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2005-08-24, 19:03
lenode lenode är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Strängnäs
Inlägg: 20
Standard Sv: Agistri

Hej!
Tack så jättemycket för svaret! Jag har bott en gång på Boulas (2001), trivdes mycket bra på Agistri och det är nu första gången jag återvänder till en ö som jag varit på. Har nämligen gjort det till en vana att åka på en veckas ensamsemester varje höst till en grekisk ö. Det har alltid varit spännande att utforska en ny grekisk ö varje gång. Men i år när jag tänkte tillbaka så var det faktiskt på Agistri som jag kände mig mest utvilad. Tänkte ändå att jag skulle prova ett annat hotell och därför blev det Seaside. Fast förra gången gick jag aldrig den lilla vägen bort....Jag har hyrt rum med havsutsikt så jag ser fram emot att sitta och lyssna på vågskvalpet!
När jag var på Agistri 2001 hyrde jag cykel och startade varje morgonen tidigt med att packa ryggsäcken, första stoppet blev hos bagaren i byn Milos och sedan cyklade jag iväg till ngn strand el backe och fikade i soluppgången. Hittade stränder där jag låg och solade, badade, läste, fikade helt ensam ca 3 timmar innan folk började droppa in, tavernorna öppnade. Det kändes helt underbart att vara ensam med havet och himlen - och dofterna från pinjeträden.
Jag åt ofta ute på taverna mitt på dagen, då kunde jag sitta där ett par timmar och samtidigt läsa min pocketbok. På kvällen går jag inte gärna ut och äter ensam, då handlar jag hem ngt gott (vindolmar finns på burk också) och sitter och njuter på balkongen.
Andra öar jag besökt är Kefalonia, Karpathos, Egina och Kreta (Rethymnon, Chania, Agia Pelagia, Analipsi).
/Lenode
Svara med citat