Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2011-03-22, 08:44
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Kefalonia eller Lefkas

Citat:
Ursprungligen postat av barnfamilj Visa inlägg
Hej!

Vi har tänkt att åka en vecka till Grekland månadskifte maj/juni. Har svårt att välja på Kefalonia eller Lefkas. Vilket ska vi välja?

Vi reser med våra barn 3 och 5 år gamla och vill ha en lugn och skön semester med fina stränder och fint vatten.


Tar tacksamt emot tips :-)

Någon som vet om det går att hitta bra priser på regulärflyg till dessa destinationer. Verkar som att det är billigare att boka paket via ec. Apollo.

Tack på förhand!
Hej!

Jag har varit på Lefkas flera ggr och Kefalonia ännu fler ggr . Jag har rest med barn vid alla tillfällena.
Lefkas är en fantastisk ö. Stränderna på den västra sidan är magiska. Men bor man i Nidri som de flesta så är ju bystranden inte mycket att skriva hem om. Själva orten är däremot helt ok. Men då är man i behov av ett fordon för att komma över på västra sidan. Man kan ju iofs bo i Nikitas på västra sidan, men den byn är mycket liten och begränsad om man reser med mindre barn
Om man på Kefalonia bor i Lassi. så har man flera jättefina stränder inne i byn. Huvudstaden Argostoli ligger dessutom på gångavstånd. Ön har dessutom lite mer att erbjuda mha utflykter mm.
Jag kommer garanterat att återvända till Lefkas, men skulle jag välja mellan dessa 2 öar så skulle det tveklöst bli Kefalonia ...

//C@nny
Svara med citat