Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2009-08-16, 21:03
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Resebrevet skrivet och publicerat på rektordtid!

Citat:
Ursprungligen postat av Hestia Visa inlägg
Tack för svaret, Aina!

Men nu känner jag mig allt lite dum, jag trodde faktiskt att det var en bild på ert hotellrum!! Och tänkte som så att "hur går folk till väga för att få ett så fint hotellrum?!", trots att jag varit på många resor i Grekland sedan första resan 1979 så har hotellrummen alltid varit mycket enkla och sparsamt inredda. Har jag gjort bort mig nu?! Men det får jag väl bjussa på!
Känn dig inte dum, Hestia. I ett annat resebrev (kan det ha varit Annkis?) var en snarlik bild med. Min man utbrast genast: "Vilket fint hotellrum!" Jag som läst texten lite noggrannare sa: "Det är inget hotellrum. Det är ett museum." Och meningen är ju att luras litegrann... Jag hade nog den bilden i bakhuvudet.

De rum vi bott på tidigare har haft vita väggar, möjligen några inramade foton på väggarna, men annars väldigt sparsamt dekorerade om alls. Detta var det första med väggar målade i färg, ganska stilfulla möbler och garderober i mörkbrunt och målade tavlor på väggarna. Det var en blandning av stil och kitsch (tavlorna med rosor, en av Marilyn Monroe). Jag föredrar faktiskt det spartanska vita!

Aina
Svara med citat