Ämne: anafi
Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2005-03-31, 19:29
anafi05 anafi05 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 35
Standard Sv: anafi

tack så väldigt mycket för ditt svar. En hel del av det du berättar gällde även när jag var där 1996 och 1997, som att det på många sätt är bäst att bo i Choran och att To Steki har bästa maten i Choran. Fast jag bodde vid Klisidistranden första året (hyrde rum hos mittentavernan) och det var också fantastiskt, särskilt som det var alldeles gudomligt god mat på två av de tre Klisisiditavernorna just det året: där jag bodde just nedanför Margaretas och hos tanterna, ytterligare ett snäpp ner mot stranden. Margaretas har aldrig haft särskilt god mat, men där är trevligt att sitta ändå med en kaffe eller en pizza. Jag tror inte att tanterna är kvar, men de dessa två äldre damer lagade alldeles ljuvligt god mat, särskilt deras greksallad med vildplockade kaprisblad var himmelsk.
1996 var ett magiskt år på Anafi för mellantavernan vid Klisidistranden drevs av en ung kille vars syster kom över och lagade genuint grekiskt och underbart gott. Dessutom kom alla tyska strandboende hippisar över och åt och drack och spelade musik - det var trevligt och festligt var kväll. Det var ett helt gäng med tyska hippisar som bodde på Anafi år efter år efter år, och de var nu inte så värst hippie-aktiga egentligen, lärare och studenter och lite annat halvintellektuellt blandat som hittat en trevlig ö att leva billigt länge på och som därför kom tillbaka om och om igen. De bodde på stranden bortom Klisidi. Väldigt trevliga hela bunten om man bara undvek den övervintrande självutnämnda tyska hippiegurun som nog var snäll och vänlig men väl märklig i mina (säkert begränsade) ögon.
Det jag undrar lite över nu är var ungefär man ska försöka få tag på boende i Choran om man vill ha just fantastisk havsutsikt och lite större och kanske något mer bekväma rum. Sist bodde vi på Paradise och där var utsikten verkligen fantastisk men rummet väl litet nu när vi är tre och den tredje personen är en sjuårig rar vildbatting. Vi vill ju att hon ska bli lika fäst vid Anafi som vi har blivit.
Svara med citat