Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2016-03-04, 17:11
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Funderar på Lefkas i år :-)

Jag var på Lefkas för några år sedan Jag reste med Apollo och bodde på Hotel Scorpio, precis intill den lilla byn Peragiali, ca 1.5 km från Nidri. Ett helt fantastiskt hotell med underbar utsikt. Det fanns en liten sandstrand, med en liten taverna, endast en liten bit därifrån.
Jag har läst en hel del "negativt" om just Nidri här inne på forumet, men känner inte alls igen mig i det. Jag upplevde det som en väldigt avslappnad och gedigen stämning i Nidri. Vackert...njä...kanske inte...inte sådär blått och vitt om man förväntar sig det men oerhört trevliga människor och en härlig atmosfär...
Alltså...det är ju bara så helt underbara vyer med alla dessa grönskande öar utanför kusten ...här kan vi tala om blått vatten... helt klart, med ett antal meter sikt ner till botten...
Min resa med M/S Christina har etsat sig hårt fast i mitt minne...en helt underbar tur med strandhugg...God buffé-mat serverades på båten och även goda drinkar...
Nu blir jag faktiskt sugen på att åka tillbaka till Lefkas nästa gång väljer jag absolut boende i Nidri
Svara med citat