Visa ett inlägg
  #69  
Gammal 2017-04-28, 11:24
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: ...mot Rhodos&Karpathos....

Hej opp!!
Janne, jag funderar pa att ta Blue Star mandag 8 maj.....
Nu forstas pa Zephyros igen, men jag var hos tandkirurgen Andreas Makris for en check-up av mina gamla gaddar i morse, och forklarades tuggbar, sen staedade han litegrann medans vi snackade...Jag har hans mandat att ge hans telefonnummer till den som onskar fa sina gaddar kollade. Det aer lite underligt att inte fler som besoker Grekland far sina gaddar kollade till mkt rimligare pris aen i Sverige, dessutom hjaelper man till att tandlaekarna stannar kvar lokalt,och jag har gjort det i flera ar och for (naestan) varje gang jag besokt tandlaekarn sa har jag tjaenat in en eller flera resor till Grekland....Idag har jag faktiskt formedlat kontakt till Makris for ett svenskt par, och det var bara trevligt....
Igar sa stack jag upp till Menetes och haelsade pa Minas bror Elias Livadiotis, som har en liten, men trevlig kafeneion daer...Jag har ritat ett vykort at honom, som forstas fick fel telefonnummer, men det gjorde inget, sa han....Hursomhelst, han var ensam naer jag kom, och satt och rensade gronsaker, och jag sa att jag har en overraskning till honom, men jag sa inte va de va.....for overraskningen var att mina danska grannar Anne och Bo
kom vandrade till fots nan halvtimme efter att jag kommit....det tyckte Elias va kul,sen vill han ha mera vykort, sa det far jag fixa naer jag kommer hem, och skicka med nan so ska till Karpathos, eller med posten....Sa aer det nan som ska ner i maj/juni, hor av er till mej.....
Solen skiner och sommarn verkar ha kommit, och jag har aegnat senaste timmen med att ta ner en panel i duschkabinen pa ett rum och lagat och smort elaendet....:-)
Nu ska jag scootra ivaeg till Nenas Taverna och fa lite lunch....
Ta leme,
Mikke
Svara med citat