Visa ett inlägg
  #32  
Gammal 2021-10-13, 10:37
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Jordbävning på Kreta

Vi tog en minitripp till Sitia i måndags, som vi tycker mycket om att vara i. På tisdag kl. 12.34 satt vi på balkongen på andra våningen i hotell Itanos, när huset och marken började vrida sig! "Spring in", skrek Ylva och jag: "Kryp in och lägg dig på golvet", vilket vi gjorde! När jag fortfarande låg, kunde jag se, att rappning nere vid golvet börjat släppa. Sedan upp och koll via balkongen, hur människor rusat ut och börjat kolla in fasaden, som hade sprickor. Vi plockade ihop det viktigaste och begav oss ut till tavernan utanför, där servitörer delade ut vatten och sopade upp skärvor efter nedrasade glas mm. Skickade sedan ett snabbt meddelande till alla anhöriga, om att allt var OK med oss. Där blev vi sittande några timmar.
Efteråt hade jag en konstig känsla i benen, som jag inte kan förklara. Den oron fortsatte även under hela första halvleken på fotbollsmatchen, men sen försvann den!
Nu är vi åter på hemmaplan några upplevelser rikare. Oroar oss i förväg gör vi inte och här hos oss hade inget rasat ned i golvet!
/ Jannis
Svara med citat