Visa ett inlägg
  #27  
Gammal 2008-01-15, 08:05
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Att föda barn i Grekland

[QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av kostasevosm Visa inlägg
Att kalla barnen for bebis ellar beba geller inte nufortiden i de flasta familjer. De flasta foralrdar brukar valja namn innan barnett ans fods nu fortiden ock de brukar anvanda de fran borjan.
Det kanske inte gäller där du bor i Grekland, men här där jag bor följer alla jag känner som fått barn fortfarande detta. När väl barnet är döpt används namnet.


Citat:
Att manga mammor brukar inte ge sin mjolk till barnett galler ofta pa att den inte har sa myckett mjolk i kroppen.
Nja, amning är väl inte lika utbrett bland grekiska mödrar som svenska, det är min erfarenhet.
Sverige ligger längre fram när det gäller amning, därmed har man oxå mera information om detta, amningsjouren, barnavårdscentralen mm.
Jag hade inte heller mjölk de 2 första dagarna, men med tålamod och support kom det till slut igång. Sedan blev jag som den värsta mjölko.

Min grekiska vännina hade inte heller det från början, hon ville ge upp på en gång och ta till flaska. Jag peppade henne att fortsätta och det tackar hon mig för idag. Har flera grekiska vänninor där de tycker att flaska från början är lättast, det är ju upp till var och en, men det handlar inte bara om att man inte har mjölk.

Monica
Svara med citat