Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2014-11-09, 18:18
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 318
Standard Sv: "Ångerveckan" ledde mig till Lefkos :)

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag vet att du skrivit att du inte tänker åka runt - men eftersom du har lätt att få kontakt med folk så skulle jag ändå drista mig att föreslå att du försöker slå dig ihop med någon om bilhyra ett par dagar.

Karpathos har så mycket att erbjuda - dramatiska vyer, fina byar, härliga stränder. Den är lite en provkarta över hur fint Grekland kan vara. Att stanna i Lefkos (eller Pigadia eller var man nu bor) är lite som att gå på gourmetkrog och bara beställa en tomatsallad. Salladen kanske är fantastisk, men samtidigt missar man alla andra läckerheter på menyn.

Jag har alltid bott i Pigadia, men hade jag inte åkt runt första gången jag var på Karpathos så hade jag kanske inte åkt tillbaka till ön. Jag var imponerad av det jag såg ute på ön, det var det som gjorde att jag återvände. Och efter ett par gånger blev Pigadia en acquired taste, jag trivdes där också, stan behövde bara lite mer tid på sig än annat på ön.

Men gör precis som du vill, förstås. Du kan ju alltid plugga Kalimeraguiden i vinter för att se om något lockar dig
Hear hear! Precis så känner jag också. Om jag vid mitt första besök på Karpathos inte hade lämnat boendeorten (i mitt fall Pigadia) så hade det nog inte blivit flera besök. Men det gjorde jag. Och det har blivit flera besök!!!!! Och nu börjar abstinensen att tillta igen!

Karpathos är en underbart vacker ö att åka runt på.

Masse
Svara med citat