Ämne: Resehjälp
Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2011-06-07, 23:39
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Resehjälp

Visst är det så att man teoretiskt klarar en förflyttning från Piraeus till flygplatsen i tid för att hinna med ett plan som avgår 4 timmar senare. Teoretiskt .... och när allting klaffar. Hade din fråga gällt i omvänd riktning, 4 timmar för att hinna från flyget till en båt i Piraeus, så hade jag utan tvekan satsat på det. Missar man båten så kan man ju ta en annan båt. Men hur gör man med ev missat flyg .....?

Eftersom Grekland just nu inte framstår som ett under av stabilitet så finns ju viss risk för strejk, demonstrationer eller annat strul som kan sinka både färjan till Piraeus och resan från hamnen till flygplatsen, så skulle jag nog tänkt så här:

Det är skönare att slippa gå och oroa sig för att ev missa flyget. Därför väljer vi att åka till Aten 1 - 2 dagar tidigare och avslutar med att botanisera lite i stan. Där finns ju massor att uppleva. Men det är ju jag det, och jag gillar Aten. Det är inte alla som gör det. Så åter igen .... visst, om inget strul dyker upp, och färjan är i tid till Piraeus så bör det inte vara några problem att hinna ta sig till flyget.

Mats
Svara med citat