Visa ett inlägg
  #48  
Gammal 2023-03-02, 10:43
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Hur påverkar alla kriser era planer för resor till Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Pelagia, det är fullt möjligt att Nea Chora har blivit lite av ett "inneställe". I alla fall fick jag lite av en sån känsla i september när vi var där. Men tycker nog att ni borde få bättre pris om ni bokar direkt och är dessutom återkommande gäster.

Har själv försökt boka i Nea Chora för 3 nätter i maj, började genast när vi hade bokat flygbiljetterna. Jag bokar alltid helst direkt med hotellet och nu
har de har varit väldigt dåliga på att svara. Förstår att de flesta har stängt på vintern, men det är nog inte så svårt att nuförtiden svara på mejl var man än är. Skulle gärna ha bott på Danaos, men de hade inga rum med havsutsikt kvar. Så det gick inte. Sen har jag nästan desperat försökt boka Frini Hotell som ser nyrenoverat ut, men vad hände då? Inget svar, och sen när jag äntligen fick svar blev jag så glad att jag nästan hoppade jämfota. Men sen märkte jag att något var galet. Det var Frini Hotell i Tolo på Peloponnesos. De har alltså fel mailadress på sin nätsida. Så fick hjälp från Tolohotellet med en annan mejladress, men de har ändå inte svarat.

Så idag fick jag nog och bokade Stelisia Rooms via Booking. Läget är bra och det är havsutsikt så det borde vara ok.

Så det är inte alltid så lätt att boka hotell, inte konstigt att folk använder bokningssajter. För det går ju så smidigt så.

/ Anne
Kan jeg spørre hva du betaler for Stelisia? Jeg får ikke opp ledige rom med sjøutsikt for den perioden jeg søker (har prøvd annen periode også).
Jeg har ikke enda mailet Fotis om Arocaria. Men han må gå ned 20 euro pr døgn for å matche den prisen vi har fått på Christina Beach. Og ja, det er ikke lett å bestille direkte fra alle hotell utenfor sesong har vi erfart. Dette gjelder altså ikke Fotis, som jeg regner med svaret året rundt. Jeg skal gi tilbakemelding når jeg får avklart med Fotis.
Svara med citat