Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2011-05-02, 11:00
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: Tips mottages om Agistri

Det är länge sedan jag var på Agistri men glömmer aldrig då vi hyrde moped/cykel. Vi var tjejer/kvinnor, 3 hyrde moped medan jag fördrog cykel eftersom jag inte åkt "moppe" på 25 år och sett allt för många skadade turister. Gissa om mopeduthyraren var nervös då han släppte iväg oss ...

Jag minns inte hur långt jag cyklade men stannade i en liten by -där inga turister fick bo där mopedisterna väntade. Här fanns inte mer än några hus, en kyrka samt ett litet ... vill minnas att det inte var mer än ett sjul där vi köpte vatten. Jag frågade - på grekiska - den gamla mannen som stod där om kyrkan var öppen. Mannen svarade inte utan försvann bakom ett skynke. Någon minut senare kom tillbaka med en stor nyckelknippa som han överräckte mig. Det var en märklig känsla att själv få låsa upp kyrkdörren.

Det var en spännande och upplevelserik dag och mopeduthyraren andades ut då alla kom helskinnade tillbaks.

Cattis ... det var inte mycket att rekomendera efterom jag inte minns vad byn hette med det fanns en liten fisktaverna en bit längre bort ...
Svara med citat