Visa ett inlägg
  #87  
Gammal 2014-06-15, 18:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Tio öar på tre veckor

Igår vid sexsnåret på kvällen tog jag båten över till Paros. Vandrade runt i de fina gränderna och fotograferade. Åt en god kleftiko på hamnpromenaden och njöt av solnedgången. Klockan 22.00 gick färjan till Egiali på Amorgos. När jag såg det här spratt det till i hjärtat.



Kollade fotboll och sov om vartannat under resan. När jag kom fram spratt det till i hjärtat ännu en gång. Hemma! Jag gick till Miké Hotel och välkomnades där av Theodoros. Trots att jag var grymt trött såg jag att det här inte var vilket hotell som helst, och att Theodoros inte var vilken grek som helst. Vilket underbart boende, måste vara ett av det bästa jag bott på. Och Theodoros är sannerligen en underbar människa. Tack för tipset Sunny!

Uppe med tuppen i morse. Gick ner för att äta frukost och möttes av den bästa frukostbuffé jag sett i Grekland. Mycket var dessutom hemgjort, som marmelad, juice och honung. Äggen var inte hemgjorda, men de var från Amorgos.



Sånt här gillar jag.

Efter en lång härlig frukost med utsikt över Potamos hyrde jag en moped och gav mig iväg på en lång tur runt ön. Jag har ju varit här många gånger och kan ju allt, men det ändå roligt att puttra runt. Inte minst eftersom denna resa är en fotoresa, och jag har tagit massvis med nya motiv från Amorgos. Är mycket nöjd med nya kameran, som jag använder många manuella funktioner i, i stället för att som tidigare bara kört med auto.



Ett av ställen som jag la mycket krut på var Agia Anna.

Jag åt lunch på Taverna Sunny12 i Chora. Strosade runt någon timme och plåtade. Kände mig ledsen efter det som hänt Theologos som hade To Xyma. Ville inte gå förbi, men det är ju svårt att undvika.



To Xyma förut.



To Xyma idag.

Fotosejouren idag avslutas hemma i Egiali.



Bilden ovan är tagen från Potamos.



På vägen hem från affären såg jag att Sunny har klottrat på en bil.

PS. Jag var körde även till den nyöppnade tavernan i den obebodda byn Asfondilitis. Märkligt läge för en taverna. Hoppas att det går bra för dem! Tack för tipset LG!
Svara med citat