Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2018-07-08, 20:10
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Karga öar kontra gröna öar

Har gett mig tid att fundera över frågan i den här tråden. Inte helt lätt, men när jag rannsakat mig själv ordentligt så har jag ändå kommit fram till ett resultat.

Naturen på Skopelos är fantastiskt vacker tycker jag. De vackra badvikarna med grön härlig skog på kullarna runt dem.

När jag promenerar eller kör skooter på nordöstra Egina en riktigt het dag och bara ser grön pinjeskog omkring mig och pinjedoften fyller mina näsborrar, då hör man nästan änglarna sjunga. I övrigt är ju Egina ganska karg.

Men när jag skulle försöka ta ställning, gröna öar eller karga öar, då kom jag fram till att det som tjusar mig allra mest det är de öppna vyerna över det jag älskar mest utöver min familj, och det är det öppna havet.

Och när jag då botaniserar vidare så blev valet ganska lätt. Den natur och de vyer som jag faller pladask för det är det som möter mig på Karpathos. En del grön pinjeskog längs serpentinvägarna ner till de fina stränderna, underbart vackert, men därutöver är det en väldigt karg ö där man ser mycket hav nästan överallt. Och tack vare de rikliga vindarna så är det oftast ett mycket levande hav. Det gillar jag! Jag tycker att Karpathos är den vackraste ön i Grekland av dem jag besökt. Så ....... "Karga öar!"

Masse
Svara med citat