Visa ett inlägg
  #35  
Gammal 2019-08-15, 14:59
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 740
Standard Sv: Till Kreta i högsäsong!

Även denna resa kom till som ett hugskott. Min veckoresa till Paleochora i april gick om intet då jag hamnade på sjukhus när diabetesen blommade ut. Vad göra? Det blev det en resa i högsäsong med allt vad det innebär. Jag längtade så intensivt till Paleochora!

Vid den här tiden är det knökfullt på alla hotell/studios/pensionat. Boendepriserna höjs också. Flora här på Haris Studios har fixat och donat åt mig. Fem nätter fick jag inkvartering i en studio en trappa upp med balkong på Haris. Sedan fick jag flytta till deras andra hotell, Yiorgos, en natt. Det var en tvårumslägenhet med separat kök på cirka 60 kvadratmeter. Sex bäddar bara för lilla jag. Det var nästan så att jag fick agorafobi. Utanför en av dom två altanerna borde man inte ha någon som helst fobi, där hängde klippblocken.







Imorgon natt får jag boende på ett pensionat nästgårds som Flora har fixat. Det har varit fullt här hela veckan och det är många greker som turistar här. Inatt bor jag i "min" studio nummer 4. Där har vi bott många vinterveckor. Så denna utsikten har jag nu på "min" sten.




Igår kväll var månen nästan full. Jag beundrade den från taverna Methexis.







Ikväll är månen riktigt full. Och denna gång sammanfaller den med Maria-dagen. Här på Waters Edge Cafe har vi firat Maria, som jobbar i köket tillsammans med Ekaterina. Det blir nog mer firande då det är en stor grekisk högtidsdag. Jag vill gratulera alla Marior här på forumet, speciellt MariaJ från Älvsbyn som jag/vi har träffat i den grekiska arkipelagen.

Birgitta.
Svara med citat