Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2021-04-28, 10:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Kentarchos - det genuina Grekland

Det är inte sällan man hör uttrycket ”det genuina Grekland”. Men vad betyder det egentligen? Tja, det beror på vem man frågar. Frågar ni mig kan det betyda många olika saker. Det kan till exempel betyda att en by eller strand inte är superexploaterad eller att massturismen lyser med sin frånvaro. Ingetdera saknar jag.

Men vad är det genuina Grekland egentligen? Svartklädda gummor som sitter och broderar utanför sina små slitna hus? Åsnegubbar med tillhörande åsnor som skiljer agnarna från vetet? Eller är det stränder där man inte kan hyra solstolar eller parasoll, där närmsta taverna ligger fyra kilometer bort, och dit inga vägar bär? Jag listan kan göras lång.

Eller kan det genuina Grekland vara en by dit inga vägar går? Där det bara finns en enda gata? Där det varken finns tavernor eller rum att hyra? Där man möter fler katter än människor. Där det finns fler ruinerade hus än nybyggda hus? Där tiden VERKLIGEN har stått still. Där man möter greker som inte kan engelska, men som ändå gör att man får minnen för livet, och där man bjuder på det lilla man har? Plus en hel del annat.



Om det är det sistnämnda du tycker är det genuina Grekland så kommer du att älska denna by på Serifos. Välkommen till Kentarchos på Serifos, som är en av tiotusentals genuina byar i Grekland.

Se bilder från denna genuint grekisk by här.
Svara med citat