Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2015-07-17, 21:07
Arasil Arasil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 10
Standard Sv: Paradise hotel och Patiri

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vet du om båtarna kom från Skopelos eller Skiathos, eller om det var båtar från Alonissos?

Förstår precis vad du menar. Gillar den stranden hur mycket som helst. Synd att de saknas skugga bara. Vi var där tidigt på morgonen en gång för att spana efter munksäl. Finns att läsa om här.

Skam att säga vet jag inte var båtarna kom ifrån. Det rymdes väldigt mycket folk på dem, så mycket kan jag säga. Jag ska fråga värdinnan på Ninas Pansion om hon vet.


Vilken härlig strandbeskrivning! Nån munksäl har vi inte sett. Men däremot lyckades vi faktiskt få skugga idag. Det finns nämligen numera ungefär tre platser på stranden med skugga och är man tidigt på plats kan man knipa en av dem. Vi var tidigt ute och fick bästa platsen, där man om man vill kan få skugga hela dan av ett pinjeträd som lutar sig långt ut över stranden och snudd på är påväg att trilla ner. Plats nummer två är nästan lika bra, det är en slags träkonstruktion som nån har byggt på stranden där det finns lite stråtak plus att man själv kan bättra på med handdukar. Skugga hela dan, om man vill. Den tredje platsen är under ett nedrasat pinjeträd. Men sen är det slut på skuggan, om man inte tar ett parasoll. Hursomhelst: får man en skuggplats är detta en fantastisk strand, så långt man kan komma från massturism. Möjligheten till oförstörda, paradisiska stränder finns fortfarande här och nu. Och ibland så när som den här stranden, bara några kilometer från "huvudstan".


Hade jag inte läst om den på Kalimera så hade det nog inte varit självklart för oss att åka dit, det finns ju gott om stränder att välja på. Så tack för tipset!
Svara med citat