Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2019-07-12, 08:02
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Ska ni gå av HÄR!!!

Vår Syros-resa är nu VÄLDIGT NÄRA, hurra !!


Gjorde en helt sensationell upptäckt på nätet i går. Ni kanske är en del som känner igen "syndromet" här? Att fastna för en ö och bli förälskad i den är nytt för oss, men nu när 5:e resan snart ska börja så är det inte längre nytt utan nu måste vi hitta ut en del från de trygga rutiner vi lagt oss till med och detta gäller särskilt matställen att må gott av. Både för den goda matens skull, öns egen prägel lite grann men också mysfaktor, tillgänglighet och annat som gör en bra taverna/restaurang till att man återvänder.


Men ibland är man "blyg", sitter det lite folk på ett ställe, har de bra mat? Sitter det greker där, har de bra mat? Oj, priserna är höga, vi vänder. Och just Syros där allting är så koncentrerat till Ermoupolis som drar dit oss och ändå har vi outforskade ställen inne i stan. Det finns även en del tavernor direkt utanför stadskärnan som vi inte har sett "live" eller hört talas om hur de är, popularitet, prislägen osv. Framför allt är det tanken hur man tar sig dit men det får man lösa.


Så hittade jag en sida jag i och för sig har varit inne på en del. "e-cyclades.gr" där jag varit runt och spanat men inte kommit tillbaka till. Nu fann jag en flik där det finns en omfattande lista på matställen och där det var tavernornas/restaurangernas namn på ENGELSKA, äntligen !!! Bilder, adresser, telefonnummer så jag gjorde en hel del upptäckter, "aha", "wow" så nu måste jag göra en katalogisering och fixa till så att vi kan göra upptäckterna långt mycket enklare än tidigare resor då vi tvekat, inte vågat, vänt om osv. osv.


Viktigt blir nog att faktiskt ta tillfället att försöka besöka de ställen som finns direkt utanför stan, men att ringa och höra med dem så att de faktiskt håller öppet. De kan nog ge en hel del upplevelser om man har tur och de är nog garanterat någonting helt annat än att sitta inne vid stora torget i centrum eller längs hamnpromenaden.


En riktigt spännande uppgift väntar mig, jag som ska ringa dem.




/ Hasse
Svara med citat