Visa ett inlägg
  #22  
Gammal 2011-11-03, 08:56
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Hvor ble det av medmenneskeligheten?

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Og som nevnt i en annen tråd her, nybakt nobelprisvinner og professor i økonomi, amerikanske Thomas Sargent, sier at Frankrike og Tyskland selv må bære skylden for det økonomiske uføret Hellas er i.
Men mange av dere vet altså mye, mye bedre enn ham.
La ikke dette bli en kamp om å komme opp med flest mulig dignitærer som støtter ens eget syn i saken for det finnes det mange av og til felles har de at de er seg imellom til dels lite enige, ja sågar uenige, om både årsak og rette medisin fremover!

Mange sier f.eks at det som nå gjøres er feil, men samtidig sier de at feilen er ikke hva som nå gjøres, men at det skulle ha vært gjort for tre år siden. Alltid lett å være etterpåklok.

Uansett så er det et faktum som mange har nevnt at grekerne selv har gjort, og ikke gjort, mye som er en sterkt medvirkende årsak til deres felles problem. Eller rettere sagt et problem som nå er så stort at det er felles for hele den globale økonomien!

Og det er litt skremmende!

Allikevel skjønner jeg ikke de som ikke vil kjøpe en feriereise til Hellas til neste år idag for hva kan man tape på det? Noen stakkarslige tusenlapper, javel, men har man ikke råd til det så kanskje man burde bli hjemme uansett?
Men det er kanskje best å bekymre seg emst mulig idag siden man ellers kan risikere å gå glipp av en "god" bekymring?

Nei, jeg har tenkt å leve resten av det livet jeg har og ikke bruke den til å bekymre meg om alt mulig som jeg allikevel ikke kan gjøre så mye med, kanskje med unntak av å støte Hellas og grekerne ved å bestille feriereisen nå!

Jeg tror faktisk at det er hva jeg gjør.