Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2023-12-06, 15:08
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 754
Standard Sv: Paleochora i december 2023.

Lite "bistrade" väder idag, bara 17 grader och så ska det bli några dagar framåt. I natt har det regnat och det kom en störtskur på morgonen. Men inget elavbrott i alla fall. Från Umeå har jag fått erfara att det är 20 grader. Minus alltså!

Jag satt på Meltemi och pratade med Ano. Hon är finska och har bott i Paleochora i många år. Men hon kan knappt någon svenska, så det är med engelska vi umgås. Jag funderade om den lilla grupp med utlänningar som sitter lite avskilt på Meltemi ett par gånger i veckan. Är det någon sekt eller dyligt. Nej, så var det inte, det är bofasta som lär sig grekiska. Det är väldigt många utlänningar som har flyttat till Paleochora, främst tyskar och engelsmän.

Vi kunde även konstatera att det är mindre turister här i lågsäsong än förra året. Vet ej vad det beror på. Det har ju varit mycket turister fram till badsäsongens slut. Det har jag sett hemmavid när jag dagligen har tittat på Paleochoras webkameror.

Igår tog jag en promenad i omgivningarna i det underbara vädret. Lite bilder nu och fler kommer.

Birgitta.



Utanför Haris. Båt på väg ut och krokodilen i bakgrunden.




Den stora klippan vid Yiorgos Studios.






Ett par soffor ute i naturen vid Methexi Beach. Varför!!!!




Vid taverna Methexi, som har vinterstängt ett par månader.




Krokodilens rygg.
Svara med citat