Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2016-03-10, 22:40
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Skriva på Egina

Citat:
Ursprungligen postat av ellada Visa inlägg
Fan nu skrämde ni upp mej. Har avbokat sista natten på Egina och bokat Pireus port hotell nytt hotell som öppnade i fjol ser fint ut
Det var ju absolut inte meningen. Brukar själv ibland kunna välja första båt från Egina samma dag som flyget går hem. Men det är ju helt beroende på när båten och flyget går. Sen är det enkel matematik.

Båten tar 40 - 65 minuter beroende på vilket flytetyg det är. Ställtiden i Pireus från båt till bussens avgång 30 - 50 minuter beroende på vilken tur man har. Bussresan 80 - 110 minuter beroende på trafiken.

Jag brukar ha som riktmärke att om jag när allt går normalt kan komma till flygplatsen 2 tim före avgång då är det OK. Då har jag 1 timma kvar tills incheckningen stänger. Den timman kan då vara säkerhetsmarginal för att klara oförutsedda händelser såsom trafikstockningar etc. och ändå hinna med. Har jag inte den marginalen så väljer jag att åka dagen innan. Man ska ju inte behöva stressa eller vara orolig att missa flyget. Och en sista övernattning på ett annat ställe kan ju dessutom vara en ny och trevlig upplevelse med god mat och ny miljö.

Masse
Svara med citat