Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2005-11-20, 22:18
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Osynliga bilder

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Det kan vara så att vissa saiter spärrar ut användare från vissa isp:er. Jag vet t.ex. att Comhem är utspärrade från vissa forum för att någon användare har spammat ner lite för mycket.
Har då inte spammaren riktig fast uppkoppling (med fast ip-adress) så finns inte mycket annat att göra än att spärra hela den berörda ip-serien. Då kommer ingen från den leverantören in.
Sedan kan det ju också vara så att endast ett enstaka ip-nummer är spärrat hos någon (av liknande anledning) och då kommer man fram ibland men inte alltid.
Alltså... skulle Photobucket kunna ha spärrat alla användare från en viss internetleverantör och det innebär då även att bildlänkar i forumet inte kan öppnas av den som har denne levernatör? Har jag förstått rätt då?

Jag vet inte vilken leverantör hon har, men däremot vet jag att det är datorn på jobbet det är frågan om, och den är antagligen ansluten till ett stort nätverk. Jag trodde att det kanske var nånting som spärrade i nätverket, men är det alltså mindre troligt?
Svara med citat