Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2020-09-03, 00:16
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Bara i Grekland

Det är vissa "ticks" eller vanebete'enden som jag bara har i eller påväg till Grekland..utan att lägga en djup, allvarlig ton i dessa ord så hittar jag helt enkelt inget annat sätt att uttrycka mig på.
Mina sk. ticks är följande:
En Allas-tidning ska inköpas i Pressbyån på Landvetter..inte nån annan stans! Den innehåller korsord så den används flitigt vid flygturbulens..eller inväntan av sådan.

Ett glas rött a la' 105 riksdaler kl. 05.00 är ett måste vid tidig flight..och värt sitt pris..det lugnar mina flygnerver och väl hemma har man ju glömt detta inköp ändå!

I Grekland inköps varje gång "äkta" märkesolglasögon för högst 5 €. Dom håller ju minst ett halvår!

Även fotlänk ska köpas och bäras från första da'n. Endast 2€ försvann där. Den ska bäras till sista september här hemma i Sverige. Ja så nu sitter jag här med min fotlänk som inte har ärgast bara för den inte har utsatts av salta havsbad.

Jag har en liten nylonryggsäck i gult o blåt t🇸🇪 som bara används till dessa resor. Massa finurliga fack o gömslen. Jag hittar aldrig det jag letar efter! I den har jag fäst mitt älskade Kalimeranyckelband
Ja så är det ju pluskan i ljust skinn, inköpt på Kreta, som alltid innehåller euro från tidigare resor..den ska med!!

Hoppas få damma av dessa ting som inte blivit använda på ett tag..men kan känna vittringen..
Bäst å sluta nu så inlägget inte försvinner in the cyberspace!
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2020-09-03 klockan 00:44.
Svara med citat