Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2022-10-02, 12:35
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Att dela ett krus.

Ja, så var det meningen att jag skulle kalla min reseberättelse den 7 - 22 september. Denna resa besökte jag Amorgos och Naxos. Men så kom det där tråkiga stoppet av forumet och jag kunde inte dagligen skriva en rapport, som jag brukar göra. Så denna reseberättelse blir mer en bildberättelse för jag upplevde så sköna naturupplevelser på underbara Amorgos!

Anledningen till att jag satte denna rubrik var att jag visste jag skulle träffa vänner som jag kunde dela ett krus med. Men det startade redan på hotellet utanför Arlanda, då jag träffade ett par från Umeå. Dom skulle till Kanarieholmarna för 15:e gången och naturligtvis drack vi tillsammans ett par glas vitt. Sammaledes fick jag ett norrbottniskt par vid sidan om mig på flyget och vi skålade i vitt. Det här var ju lovande för resten av resan!

Lite omplanering hade jag fått göra innan resan. Jag åkte ner med Norwegian och hem med SAS. Men jag råkade gå in på mitt bokningsnummer på SAS och då upptäckte jag att dom hade senarelagt mitt flyg med 2 dagar, utan att meddela mig!!!!! Så jag fick boka om ett inrikesflyg i Grekland, boka om boende både på Amorgos och Naxos.

Men nu äntligen var jag i Katapola på Amorgos!
Giannis på mitt vanliga boende hade fullt på Porto Katapola hela september, så jag bodde nu hos Maria på pension Amorgos, som var ett lika bra alternativ!



Det blev stora kramkalaset när jag kom till Nikos på Corner taverna. Även lika stort kramkalas hos familjen på taverna Mythos. Tänk vad jag kände mig välkommen, fast jag hade varit där så sent som juni!

Efter några dagar kom mina vänner Anncha och Anders från Sörmjöle utanför Umeå och vi hyrde bil ett par dar. Första dagen användes bilen till att besöka Chora, som jag inte hade varit till på flera år.



Här åker vi förbi Ag. Pavlos.




Chora.



Chora.



Chora



Hemma i Katapola igen. Här är anrika Prekas resebyrå.



Utsikt från min balkong. Nära till Express Skopelitis.

Birgitta

Fortsättning följer,,,,,
Svara med citat