Visa ett inlägg
  #35  
Gammal 2019-01-09, 14:18
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: I väntan på Godot,,,,

Man skall aldrig skriva att lugnet har börjat råda.
Igår kväll vid halvsjutiden blev det strömavbrott här i byn. Jag hade just ätit färdigt en bakad potatis med bacon och mjukost på W.E. Ljuvligt gott.

Ekaterina kom snabbt ut med småljus till dom 5 bord som var ockuperade. Det var så underbart att sitta och titta på det lugna havet i bara ljusets sken.Det blev långsittning. Jag började prata med en trevlig dam med hund. Hon hade en sån där ficklampa på mössan som jag nu börjar inse att den är bra. Hon bor i Tyskland utan el i sin stuga. Kanske elöverkänslig? Hon var morgonpigg och erbjöd sig att komma med en kopp kaffe tidig morgon, om inte strömmen hade kommit tillbaka. Hade stormkök på sin studio 1 hos Haris. Så när jag hade tänt mina ljus på studio 4 klockan 6 i morse kom hon i mörkret med god och het grekkaffe! Morgonen var räddad!



Strömmen kom inte tillbaks förrän vid 9-tiden på morgonen och internet en timma senare. Snö hade under natten kommit bara en mil ovanför oss. Skolorna är nog stängda även idag. Ett vitt puder ligger över bergen. Och Gavdos ser man tydligt sedan tre dagar tillbaka.

Birgitta, som snart tar dom få stegen upp till W.E. för att ta en isad ouzo. L.L. som Arne brukar skriva. Jag tar var dag för sig.
Svara med citat