Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2020-09-12, 16:55
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Amorgos - en pärla.

Det blev lixom Amorgos även detta år!
Jag sitter nu på Corner Taverna nedanför mitt boende på Pension Porto Katapola. I minst 2 veckor får jag se Express Skopelitis stäva ut tidigt på morgonen från min balkong.

Resan har gått bra. PCR-testet genomfördes på Legehuset i Kista 71 timmar och 45 minuter innan ankomst till Aten. Protokollet för att erhålla QR-koden genomfördes med lite problem, men den tittade fram på min mail vid midnatt, 6 timmar innan avresa. På Arlanda kollades min PCR-test och vid ankomst till Aten gluttade man på min QR samt på den fina stämpel Legehuset att satt på mitt papper. Inget nytt PCR-test gjordes, men jag såg flera som fick gå in i bås.

Jag avverkade 3 timmar på Atens flygplats innan vi embarkerade Naxos lilla propellerplan. Den var fullsatt och vi satt alla med munskydd. Idag har jag tagit Seajet till Naxos. Eftersom Skopan åker stora rundan idag valde jag det snabbare alternativet. Bara ett stopp på vägen, Koufonissi. Där steg väldigt många av men också många gick på. Otroligt på denna lilla ö!

Detta var en snabbrapport. Jag återkommer.




Lilla Naxos Airport. Ni får vrida på huvudet för att titta.




I morse vaknade jag av denna vy med portaran i bakgrunden. Sämre vy kan man ha! Hotel Coronis i Naxos stad.




Detta protokoll skulle fyllas i och lämnas vid påstigning på färjan. Min fars namn var viktigt! Sen skulle man skriva NEJ på alla Covid-19 frågor.
Men det var ingen som frågade efter detta protokoll som jag erhållit på resebyrån.

Birgitta
Svara med citat