Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2019-09-05, 19:07
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 467
Standard Sv: Naboer på rejsen

Jeg er helt med på, at tåler man ikke støj, skratt og barn, ja så skal man ikke tage til Grækenland 😉 Nu er det ikke grækere, støj, larm og skratt i almindelighed, at jeg taler om.


Har man, som jeg har i dette tilfælde valgt et hotel, der ligger i strandkanten og måske endda har betalt ekstra for at bo der med henblik på at nyde solnedgangen og at sidde og nyde bølgernes brusen, mens solen går ned, ja så er det at jeg bliver en smule irriteret over, at andre ikke kan udvise lidt mere hensyn, end tilfældet er her. Det der undrer mig mester faktisk, at mine naboer ikke spørger, om det er ok, at de spiller musik i ”denne hellige time”.


Det skal nævnes, at musik efter kl. 22 forekommer ikke, så det er ikke et issue. Generelt er jeg også stor tilhænger af, at man udviser hensyn og dæmper sig efter kl. 22. Ikke alle har samme dagsrytme, som en selv.


Før og efter omtalte solnedgangstidspunkt er jeg også meget mere tolerant, for ærligt talt, så bruger jeg ikke balkonen, men foretager mig andre ting og befinder mig andre steder. Befinder jeg mig at sted, hvor der er meget larm, så vælger jeg at gå et andet sted hen. Ligesom jeg vælger ikke at benytte strande, hvor der er strandbarer – eller i alt fald holder jeg mig så lang borte fra dem, at jeg ikke kan høre musikken.


Jeg ikke er rigtig dårlig til konflikter og at skulle bede andre om at udvise en anden adfærd, end den der er naturlig for dem selv, det har jeg rigtig svært ved. Specielt når disse mennesker kommer fra et andet land end mit eget. Som I derfor nok har gættet, så har jeg valgt at gøre INGENTING. En vecko går fort 😉


Men… tusind tak for alle jeres input 😊 Det var vældig interessant at høre, hvad I synes. Konklusionen er, at jeg vil bruge vinteren på at blive bedre til at sige til og fra!
Svara med citat