Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2019-09-05, 10:12
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Naboer på rejsen

Jag blir ganska besviken och irriterad över folk som använder högtalare och t ex spelar musik utomhus utan att ta minsta hänsyn till sin omgivning. Allra värst är det när man är på semester som i Susies exempel ovan.

Man ser fram emot att sitta och njuta på balkongen, kanske med en bra bok och något gott att dricka. Njuta av de naturliga ljuden från omgivningen. Och så får man en granne som spelar musik för alla i sin omgivning. Mycket egoistiskt och hänsynslöst.

Beteendet möter man ju inte bara på hotellbalkonger utan tyvärr också allt oftare på badstränder både i Grekland och i Sverige.

Visst kan man väl stoppa proppar i öronen. Men är det vi som INTE vill lyssna på musik som ska göra det? Då missar man ju också andra ljud som man kanske gillar. Alternativet är ju att den som vill lyssna på musik utomhus kan visa lite hänsyn och sätta proppar i öronen och ha musiken där. Det tycks ju fungera alldeles utmärkt att döma av många som man möter i trafiken hemma, gående eller på cykel.

Jag tillhör en utdöende art som gillar att lyssna på "naturens musik" när jag är utomhus, både på balkong och strand. Jag hade nog på ett vänligt sätt bett vederbörande att stänga av eller sänka musiken till mycket låg nivå.

Masse
Svara med citat